چرا باید سایت داشته باشیم؟؟؟
اهمیت داشتن وب سایت
طراحی سایت : بیشتر اوقات مردم اولین جایی که سراغ شرکت شما میگردند ، در اینترنت می باشد . شما با داشتن یک سایت اینترنتی می توانید خیلی راحت محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید و آن ها را با محصولات خود آشنا کنید ، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید و اطلاعات مورد نیاز آن ها را در اختیارشان قرار دهید اطلاعات مورد نظر مانند : آدرس ، شماره تماس ، تایم کاری و یا حتی نظرات و پیشنهادات و انتقادات آن ها را جمع آوری کنید . داشتن یک وب سایت به گسترش کسب و کار شما کمک زیادی خواهد کرد . اینترنت یک روش کارآمد و مفید برای افراد است و به مشتریان کمک می کند که قیمت ها را نیز مقایسه کرده و در فروشگاه های آنلاین خرید انجام دهند . با گسترش یافتن اینترنت ، روز به روز به تعداد افرادی که از اینترنت به عنوان مرجعی برای انتخاب استفاده می کنند افزوده می شود . امروزه بیش از ۱ میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می کنند . از این رقم نمی توان چشم پوشی کرد.
حضور نداشتن شما در صورت حضور سایر رقبا در این عرصه یعنی از دست دادن مشتریان اینترنتی.
بازدیدکنندگان وب سایت ها به طور معمول بر اساس وب سایت شرکت ها درباره آن ها قضاوت می کنند . شرکتی که وب سایت فعال تر، قوی تر و زیباتری داشته باشد مسلما شرکت معتبرتر و بزرگتری خواهد بود.
حتی می توان با ایجاد یک انجمن گفتگو در سایت به سایرین اجازه داد نظرات خود را اعلام کنند و به نظرات دیگران نیز پاسخ دهند.
چرا وب سایت بهتر از بروشورهای تبلیغاتی می باشد ؟
- یک سایت نقشی خیلی بیشتر از یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی میکند.
- وب سایت برای مشتریان ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده ارائه خدمات نیز می باشد.
- هزینه طراحی سایت یک بار برای همیشه می باشد اما تبلیغات چاپی را بارها باید برایش هزینه پرداخت کنید.
سودمندی و مفید بودن وب سایت آن قدر جذاب می باشد که تعداد وب سایت ها از ۱۳۳ عدد در ژوئن سال ۱۹۹۳ به ۲۵۰۰ عدد در ژوئن سال ۱۹۹۴ و در ژوئن سال ۲۰۰۱ به ۲۸ میلیون وب سایت افزایش یافته است . در دسامبر سال ۲۰۰۵ حدوداً ۶۹ میلیون وب سایت وجود داشته است و این عدد با سرعت غیر قابل تصوری در سال های بعد از ۲۰۰۵ رو به افزایش می باشد . آنچه اتفاق افتاده این است که سازمان هایی که زمانی برای اطلاع رسانی درباره محصول خود به صورت چاپی و در حجم محدود حتی برای افراد معدودی از جامعه محلی دچار تردید ، درنگ و مشکل بودند ، اکنون اطلاعات مربوط به محصول خود را برای مشاهده کل جهان در وب سایت خود قرار می دهند و بدین ترتیب فروش خود را هم افزایش داده اند.