من پیمان خانی هستم و در این مقاله تمام سعی خود را کرده ام که برای شما نکات مهم و اساسی که در طراحی وب سایت پزشکی و وب سایت هایی که در حوزه سلامت هستند برای شما بیان کنم شما در این مقاله با اصول طراحی وب سایت هایی که در زمینه پزشکی فعالیت می کنند آشنا میکنم شما در پایان این مقاله با باید و نباید های طراحی وب سایت پزشکی آشنا می شوید با پیمان خانی همراه باشید.

سازمان هایی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند، با افزایش رشد و پیشرفت اینترنت و تبدیل شدن آن به نیاز اصلی برای صنعت آنها، با چالش های گسترده ای مواجه هستند. شرکت های دارویی، تامین کننده ها، سازمان های خصوصی و کلینیک ها، با چالش های جدیدی که محصول مدیاهای دیجیتال و مجازی و اینترنت هستند، مواجه شده اند؛ افزایش رقابت، تغییر بازار و رفتار مشتریان، ناشی از این محیط های جدید دیجیتال هستند.

بنابراین، حرکت به سمت دنیای دیجیتال برای سازمان های پزشکی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و غیره ضروری به نظر می رسد. طراحی سایت پزشکی ، یکی از اولین قدم ها برای ورود به دنیای دیجیتال است. نکات بسیاری برای طراحی بهتر یک سایت در حوزه سلامت وجود دارد. در این مقاله 10 نکته عمده که به شما در فرآیند طراحی کمک می کند را معرفی می کنیم.

  1. وب سایت می تواند بعنوان یک محیط آموزشی مورد استفاده قرار گیرد

کاربران و بیمارانی که از طریق دنیای دیجیتال اقدام به شناسایی مرکز شما کرده اند، تمایل به افزایش شناخت خود از مرکز شما و اطمینان از اینکه آیا این مرکز برای آنها مفید می باشد را دارند. استفاده از محتوایی که به بیماران برای رسیدن به سوالات خود به عنوان یک منبع مناسب کمک کند، می تواند این اطمینان را برای آنها به وجود آورد که کارشناسان و پزشکان این مرکز از دانش بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، محتوای مناسب یکی از اساسی ترین نیازها برای یافته شدن سایت شما در هنگام جستجو و در نتیجه به دست آمدن بازدید بالا و یکی از نکات مهم در بازاریابی سازمان یا برند است. به این دلیل، ابزارهای آموزشی و محتوای سایت شما می بایست در هنگام فرآیند طراحی وب سایت سازمان ها و برندهای پزشکی و سلامت مورد توجه قرار گیرد.

  1. شبکه های اجتماعی نباید نادیده گرفته شوند

شبکه های اجتماعی به یک سازمان اجازه برقراری ارتباط مستقیم با کاربران کنونی و کاربرانی که در آینده جذب می شوند را داشته و همچنین سازمان را قادر به دیدن و شنیدن نیازها و پیام های جامعه می کند. شبکه های اجتماعی می تواند به سازمان شما برای افزایش سود و بهبود خدمات، توسعه سازمان، افزایش بازدهی بازاریابی و دیده شدن بیشتر در بازار کمک کننده باشد.

  1. دیجیتال مارکتینگ قدرت بسیاری دارد

پیمان خانی بیان میکند در دنیای امروز، بسیاری از سازمان ها انتخاب دیجیتال مارکتنیگ برای معرفی خدمات خود و بازاریابی به روش نوین را در اولویت قرار می دهند. هر شبکه دیجیتال مارکتنیگ می تواند به شما برای توضیح برند و شناساندن آن به دیگران کمک کننده بوده و همچنین امکان بهبود بازخوردهای جامعه نسبت به برند را افزایش می دهد. دیجیتال مارکتنیگ که روش و ابزاری قابل سنجش است، در بازار موجود می باشد.

آنچه در اینجا بیان کردیم به این معنی نیست که بازار سنتی کارایی دیگر کارایی ندارد. در واقع، یک بازار واقعی در وضعیت کنونی ترکیبی از هر دو است که میزان غلبه هر کدام بستگی به سازمان مورد نظر دارد. ممکن است در یک سازمان نسبت فعالیت دیجیتال به سنتی بیشتر بوده و سود بیشتری نصیب آنها شده و بالعکس اما با تمام این اوصاف، وب سایت بعنوان یک ابزار اولیه در دیجیتال مارکتنیگ نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

  1. شفافیت و سادگی اعتماد ایجاد می کند

طراحی بد باعث ایجاد پیچیدگی ذهنی، خستگی و بی اعتمادی می شود. مصرف کنندگان اغلب توسط اطلاعات آنلاین بسیار زیادی که در دنیای اینترنت ارائه می شوند احاطه شده و بنابراین خسته و دلزده می شوند. به این دلیل است که بهبود تجربه کاربری برای یک وب سایت بسیار ضروری بوده تا به کاربران آنها اجازه یافتن اطلاعات صحیح و برقراری ارتباط مناسب با سایت و استفاده از امکانات مختلف آن را بدهد. گنجاندن اطلاعات برای سئو سایت و افزایش شناسایی توسط موتورهای جستجو، اشتباهی است که در سایت های مربوط به سلامت بسیاری از سازمان ها در هنگام طراحی سایت انجام می دهند.

همچنین، به خاطر سپردن این نکته ضروری است که فرآیند طراحی می تواند به گام های مختلفی تقسیم بندی شده تا بتوانید پیش از طراحی سایر بخش های سایت که ممکن است بر روی بهبود تجربه کاربری تاثیر داشته باشد، از بازخوردهای سایر اعضای پروژه خود مطلع شده و بنابراین بتوانید بهترین طراحی را در انتها به انجام رسانید. بنابراین توجه داشته باشید، استفاده از محتوای بسیار زیاد در هنگام طراحی سایت، ظاهر کار شما را بد کرده و آماتور به نظر خواهد رسید.

  1. کیفیت محتوا یک نکته کلیدی است

موتورهای جستجو، همیشه به دنبال یافتن محتواهای بسیار قوی هستند. رتبه ای که در نتایج جستجو به دست می آید، مطابق با فاکتورهای کیفیت می باشد. افزایش تعداد و کیفیت محتوا می تواند منجر به بهبود تلاش های شما برای بازاریابی شود؛ بنابراین، محتوا یکی از اساسی ترین نکات در بازاریابی است. تلاش خود را برای افزایش کیفیت محتوایی که باعث گسترده تر شدن تعداد مخاطبان شما می شود، افزایش دهید. از ابزارهای سنجش میزان بازدید و تعامل مخاطبان با سایت خود برای ارزیابی میزان تاثیر گذاری محتوای خود بر روی کاربران در بازار آنلاین استفاده کنید.

  1. هدف وب سایت خود را تعیین کنید

به گفته پیمان خانی هر وب سایت، یک هدف مشخص دارد. بنابراین شما نیز می بایست تعیین کنید هدف شما از طراحی این وب سایت چیست. این هدف چرایی و چگونگی نیاز کاربران شما از مراجعه را نشان داده و می بایست به این سوالات پاسخ دهد. هدفی را تعیین کنید که بتواند رتبه وب سایت شما را افزایش داده و به تیم شما یا شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی که، دیزاین سایت شما را بر عهده کمک کند تا بهترین کار را در نهایت تحویل دهد. توجه کنید ممکن است با افزایش کیفیت خدمات ارائه شده، قیمت طراحی سایت شما نیز افزایش یابد، اما آنچه در انتها به شما ارائه می شود، کاملا متناسب با هدفتان خواهد بود. سعی کنید هدف هر بخش از سایت را تنظیم و ارائه کرده تا بهترین تجربه کاربری برند خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید. این نکته ساده به سازمان شما کمک می کند تا به بسیاری از اهداف خود برسد.

  1. به نیاز مخاطب توجه کنید

گاهی اوقات آنچه برای سازمان مهم است، برای مخاطب اهمیت خاصی ندارد. بنابراین سعی کنید وب سایت خود را از دیدگاه مخاطب خود بررسی کرده و آن را به توجه به نیازهای مخاطب طراحی کنید.